Sunday 15 April 2012

BAGAIMANA TEKNOLOGI KOMUNIKASI DAPAT MENJANA KEUNTUNGAN

Teknologi komunikasi memberi banyak manfaat kepada orang ramai dalam melakukan kerja seharian tambahan pula dengan menyediakan peralatan untuk melakukan senaman secara sihat mahupun berjoging.
Pada dahulunya kita dapat melihat ramai orang keluar berjoging pada awal pagi da juga lewat petang. Kerana itu adalah waktu normal untuk berjoging. Cuba kita fikirkan bagaimana pula bagi yang terlalu sibuk yang bekerja awal pagi dan juga pulang lewat malam, sudah semestinya tidak dapat berjoging mahupun bersenam kerana waktu terlalu singkat.

Hal ini tidak lagi menjadi masalah kerana peralatan joging dapat diperolehi di kedai-kedai  seperti mesin senaman.ianya boleh diletakkan di dalam rumah dan pada bila-bila masa sahaja kita dapat menggunakannya untuk menyihatkan badan.

mesin senaman joging

mesin senaman

Mesin ini digunakan sama caranya berlari di atas trak yang telah disediakan dan ianya boleh dilakukan dalam kadar kelajuan yang kita mahukan. terserah kepada individu.

Selain itu,joging dapat memberikan keuntungan dengan melakukan joging amal seperti "Jogarthon" ianya bejoging sambil membayar yuran, dan beramal dengan menghulurkan derma. Sedikit sebanyak dapat mengaut keuntungan dan membantu orang yang kurang berkemampuan.

Seterusnya, untuk mendapatkan keuntungan melalui joging ialah mengemukakan tip-tip atau cara berjoging yang betul melalui internet dengan menggunakan komputer seperti dalam blog dan lain-lain. Sesiapa yang datang melihat tip tersebut akan dibayar melalui link yang telah didaftarkan. Oleh itu, jika ramai yang melihat atau membuka link tersebut,ianya akan memberi faedah untuk dirinya dan juga pemilik blog tersebut. Hal ini sama seperti membuat perniagaan secara online tetapi berdasarkan tip yang diberi.

Disamping itu, perniagaan secara online juga dapat dilakukan dengan menyediakan bekalan kasut yang sesuai  untuk berjoging di luar agar ianya tahan lama. selain itu, dengan menjual mesin senaman joging juga dapat memberikan input yang banyak tambahan secara online, cas untuk menghantar barang-barang ini juga perlu dibuat.

Seterusnya ialah

No comments:

Post a Comment